De eerste schoolweek waarbij De Schakel onderwijs op afstand heeft verzorgd, is achter de rug.
Dank voor alle steun, begrip en positieve feedback die we hebben mogen ontvangen. We hopen samen met het schoolteam, ouders en kinderen ook de komende onderwijsweken goed in te vullen.
Deze ochtend heeft het team van De Schakel afgelopen week geëvalueerd, ervaringen uitgewisseld en nieuwe afspraken gemaakt. Hierbij was de algemene conclusie dat we het contact met onze leerlingen erg missen.
Om contact met de kinderen te hebben, ze de gelegenheid te geven om vragen te kunnen stellen en/of een instructiemoment mogelijk te maken, gaan we vanaf morgen werken met ‘Google Meet’.
- Tussen 10:00 en 12:00 zal de groepsleerkracht van betreffende groep (en schooldag) digitaal klaarzitten om leerlingen te woord te staan.
- Minimaal 2 keer per week wil je juf of meneer de individuele kinderen hebben gesproken.
- Een kwartier voor aanvang van dit contactmoment (dus om 9:45) ontvangt u dagelijks via SchouderCom een link naar het bewuste videogesprek.
- Door deze link in de Chrome internetbrowser te ‘plakken’, kan uw kind aansluiten bij het videogesprek.
- Iedereen heeft de vrijheid om tussen 10:00 en 12:00 een specifiek moment te kiezen om middels de link bij de juf of meneer ‘in te bellen’.
Een duidelijk stappenplan over de werking van ‘Google Meet’ is te vinden in de bijlage van dit SchouderCom-bericht. Mocht u tegen technische problemen aanlopen, kunt u via SchouderCom rechtstreeks contact met de groepsleerkracht opnemen.
Tot slot willen we in deze bijzonder tijd aan alle kinderen vragen een creatief hart te maken. Hoe dit hart er precies uit ziet of met welke materialen dit is gemaakt, laten we aan de creativiteit van de kinderen over. De kinderen delen hiermee ‘een hart uit naar Ammerzoden’. Dat kan voor iemand speciaals zijn, maar ook voor iedereen die in deze moeilijke tijd een hart verdiend. Zorg dat dit hart een centrale plaats krijgt. Hang het bijvoorbeeld voor het raam.
Nogmaals dank voor alle begrip en ondersteuning in het leerproces van onze kinderen.